Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Digitalizace obkreslovacího testu
Sűsserová, Martina ; Kolářová, Jana (oponent) ; Janoušek, Oto (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá digitalizací Rey-Osterriethova obkreslovacího testu. V první části je popsána problematika obkreslovacích testů v psychologii, přičemž je větší část věnována Rey-Osterrithovu komplexní figuře a dále je navrhnut způsob separace čar. Druhá část je věnována aplikaci pro vizualizaci posloupnosti vzniku kresby a hodnocení její komplexnosti. Dále také vyhodnocuje časový průběh kresby. V poslední části bakalářské práce je statistické vyhodnocení spočtených parametrů a je navržen normativ.
Test Rey-Osterriethovy komplexní figury u osmiletých dětí
Caltová, Eliška ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Goldmann, Petr (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití testu Rey-Osterriethovy komplexní figury u osmiletých dětí. Teoretická část obsahuje popis vývoje kognitivních funkcí. Dále představení Rey-Osterriethovy a Taylorovy komplexní figury, možnosti administrace, skórování a interpretace. Významná část prezentuje Vývojový systém hodnocení (DSS - ROCF). Empirická část přináší nové orientační normy pro děti ve věku osmi let, srovnání Rey-Osterriethovy a Taylorovy komplexní figury, analýzu jednotlivých fází testu a elementů figury a srovnání Osterriethova přístupu k hodnocení s Vývojovým systémem hodnocení (DSS - ROCF). Provedená studie odhalila následující zjištění. Nebyl prokázán Flynnův efekt v Rey-Osterriethově komplexní figuře, naopak byl sledován opačný trend. Osmileté děti podávají ve figuře Taylora lepších výsledků než ve figuře Reye ve fázi reprodukce. Ve fázi kopie lze obě figury s opatrností považovat za ekvivalentní. Analýza jednotlivých fází testu přináší vodítka k interpretaci. Srovnání dvou přístupů k hodnocení poskytuje přehled o možnostech Vývojového systému hodnocení (DSS - ROCF). KLÍČOVÁ SLOVA Rey-Osterriethova komplexní figura, Taylorova komplexní figura, Flynnův efekt, Vývojový systém hodnocení (DSS - ROCF), kognitivní vývoj
Rey-Osterriethova komplexní figura u dětí s dyskalkulií
Karasová, Michaela ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapování a porovnání rozdílů ve výkonu v testu Rey- Osterriethovy komplexní figury mezi dětmi s dyskalkulií a dětmi z běžné populace. Test je hodnocen ve dvou kategoriích, v kopii a v reprodukci. Výkon v těchto kategoriích u dvou námi zvolených skupin dětí je následně statisticky porovnáván ke zjištění signifikantních rozdílů.
Exekutivní funkce u jedinců s hraniční poruchou osobnosti
Malíková, Vladimíra ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Tématem bakalářské práce je popis profilu exekutivních funkcí u osob s hraniční poruchou osobnosti a to pomocí Rey-Osterreithovy komplexní figury a také autorkou sestavenou sebeposuzovací škálou, jež mapuje běžné denní aktivity u jedinců s hraniční poruchou osobnosti a u jedinců zařazených do kontrolní skupiny. Cílem je na základě současné literatury a to jak české, tak zejména zahraniční, popsat hlavní aspekty práce jako jsou hraniční porucha osobnosti a exekutivní funkce. U hraniční poruchy osobnosti je věnována pozornost její diagnostice podle diagnostických kritérií MKN-10 a DSM-IV, popis její etiologie a snaha nastínit, jaký dopad má hraniční porucha osobnosti na fungování člověka v běžném životě. U pojmu exekutivních funkcí je věnována pozornost jejich definici, jsou zde uvedeni světoví autoři s řadou odlišných definic. Dále je zde uveden popis exekutivních funkcí, popis jak fungují a jaký mají vztah k hraniční poruše osobnosti a zvládání běžných denních aktivit. Zda můžeme uvažovat o vztahu mezi deficity v exekutivních funkcích a hraniční poruchou osobnosti. Výsledky administrace testu Rey-Osterreithovy komplexní figury jsou porovnávány s teoretickými podklady ve snaze zjistit, zda se u jedinců s hraniční poruchou osobnosti vyskytují deficity v exekutivních funkcích. Klíčová slova: Hraniční...
Porovnání standardizovaného testování a dynamické diagnostiky u žáků se specifickými poruchami učení při testování Rey-Osterriethovou komplexní figurou
Baborová, Aneta ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Vídršperková, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá porovnáním standardizovaného testování a dynamické diagnostiky u žáků se specifickými poruchami učení při testování Rey-Osterriethovou komplexní figurou. Jejím cílem je zjistit výhody a nevýhody dynamické diagnostiky u žáků se specifickými poruchami učení při testování výše zmíněným diagnostickým nástrojem. Podkladem pro realizaci výzkumu je teoretická část, kterou tvoří dvě velké oblasti. Těmito oblastmi jsou standardizované testování/dynamická diagnostika a specifické poruchy učení/chování. Z nich jsou pak vyzdviženy aspekty, které nejvíce korelují s empirickou částí. V případě první oblasti, tedy standardizovaného testování/dynamické diagnostiky, jde konkrétně o kritiku standardizovaného testování, dynamickou diagnostiku, teoretický rámec dynamické diagnostiky, dynamický přístup v poradenské praxi a o kritiku dynamické diagnostiky. V druhé sledované oblasti jde o druhy specifických poruch učení, o jejich sociální kontext a o specifické poruchy chování. Výzkumná data byla získána pomocí Rey-Osterriethovy komplexní figury a inteligenční škály WISC-III. Inteligenční škála WISC-III byla podstatná pro stanovení výzkumného souboru, pro interpretaci dat z pohledu kognitivního profilu a pro negativní interferenci v rámci testování pomocí Rey-Osterriethovy komplexní figury....
Kvalitativní hodnocení Testu Rey-Osterriethovy komplexní figury v dětské psychologické diagnostice
Bartošová, Eliška ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Goldmann, Petr (oponent)
Rigorózní práce je zaměřena na kvalitativní hodnocení testu Rey-Osterriethovy komplexní figury v dětské psychologické diagnostice. Pozornost je věnována především klasickému kvalitativnímu přístupu k hodnocení Osterrietha a Vývojovému systému hodnocení DSS- ROCF. Teoretická část obsahuje uvedení metody, kontext jejího vývoje, přístupy k administraci a hodnocení. V souladu s vývojovým kontextem metody jsou představeny psychické procesy, které determinují výkon v testu a vodítka pro interpretaci kvalitativního výkonu dětí. V závěru je vymezeno pojetí syndromu ADHD a možnosti využití Rey-Osterriethovy komplexní figury pro psychologickou diagnostiku poruch pozornosti. Empirická část prezentuje kvalitativní hodnocení výkonu v testu u dětí s ADHD a dětí z neklinické skupiny. Popisuje metodologii výzkumného šetření i jeho závěry, které diskutuje. Výsledky předkládané práce poskytují vodítka ke kvalitativnímu hodnocení dětského výkonu v testu ROCF a jeho interpretaci. Přináší informaci o využití testu v psychologické diagnostice poruch pozornosti a rozšiřují validitu Osterriethova kvalitativního přístupu k hodnocení o skupinu dětí s ADHD. Součástí předkládané práce je záznamový arch určený pro kvalitativní hodnocení figury a záznam pozorování dítěte v testové situaci. A konečně poukazuje na přínosy...
Test Rey-Osterriethovy komplexní figury u osmiletých dětí
Caltová, Eliška ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Goldmann, Petr (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití testu Rey-Osterriethovy komplexní figury u osmiletých dětí. Teoretická část obsahuje popis vývoje kognitivních funkcí. Dále představení Rey-Osterriethovy a Taylorovy komplexní figury, možnosti administrace, skórování a interpretace. Významná část prezentuje Vývojový systém hodnocení (DSS - ROCF). Empirická část přináší nové orientační normy pro děti ve věku osmi let, srovnání Rey-Osterriethovy a Taylorovy komplexní figury, analýzu jednotlivých fází testu a elementů figury a srovnání Osterriethova přístupu k hodnocení s Vývojovým systémem hodnocení (DSS - ROCF). Provedená studie odhalila následující zjištění. Nebyl prokázán Flynnův efekt v Rey-Osterriethově komplexní figuře, naopak byl sledován opačný trend. Osmileté děti podávají ve figuře Taylora lepších výsledků než ve figuře Reye ve fázi reprodukce. Ve fázi kopie lze obě figury s opatrností považovat za ekvivalentní. Analýza jednotlivých fází testu přináší vodítka k interpretaci. Srovnání dvou přístupů k hodnocení poskytuje přehled o možnostech Vývojového systému hodnocení (DSS - ROCF). KLÍČOVÁ SLOVA Rey-Osterriethova komplexní figura, Taylorova komplexní figura, Flynnův efekt, Vývojový systém hodnocení (DSS - ROCF), kognitivní vývoj
Rey-Osterriethova komplexní figura u dětí s dyskalkulií
Karasová, Michaela ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapování a porovnání rozdílů ve výkonu v testu Rey- Osterriethovy komplexní figury mezi dětmi s dyskalkulií a dětmi z běžné populace. Test je hodnocen ve dvou kategoriích, v kopii a v reprodukci. Výkon v těchto kategoriích u dvou námi zvolených skupin dětí je následně statisticky porovnáván ke zjištění signifikantních rozdílů.
Exekutivní funkce u jedinců s hraniční poruchou osobnosti
Malíková, Vladimíra ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Tématem bakalářské práce je popis profilu exekutivních funkcí u osob s hraniční poruchou osobnosti a to pomocí Rey-Osterreithovy komplexní figury a také autorkou sestavenou sebeposuzovací škálou, jež mapuje běžné denní aktivity u jedinců s hraniční poruchou osobnosti a u jedinců zařazených do kontrolní skupiny. Cílem je na základě současné literatury a to jak české, tak zejména zahraniční, popsat hlavní aspekty práce jako jsou hraniční porucha osobnosti a exekutivní funkce. U hraniční poruchy osobnosti je věnována pozornost její diagnostice podle diagnostických kritérií MKN-10 a DSM-IV, popis její etiologie a snaha nastínit, jaký dopad má hraniční porucha osobnosti na fungování člověka v běžném životě. U pojmu exekutivních funkcí je věnována pozornost jejich definici, jsou zde uvedeni světoví autoři s řadou odlišných definic. Dále je zde uveden popis exekutivních funkcí, popis jak fungují a jaký mají vztah k hraniční poruše osobnosti a zvládání běžných denních aktivit. Zda můžeme uvažovat o vztahu mezi deficity v exekutivních funkcích a hraniční poruchou osobnosti. Výsledky administrace testu Rey-Osterreithovy komplexní figury jsou porovnávány s teoretickými podklady ve snaze zjistit, zda se u jedinců s hraniční poruchou osobnosti vyskytují deficity v exekutivních funkcích. Klíčová slova: Hraniční...
Digitalizace obkreslovacího testu
Sűsserová, Martina ; Kolářová, Jana (oponent) ; Janoušek, Oto (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá digitalizací Rey-Osterriethova obkreslovacího testu. V první části je popsána problematika obkreslovacích testů v psychologii, přičemž je větší část věnována Rey-Osterrithovu komplexní figuře a dále je navrhnut způsob separace čar. Druhá část je věnována aplikaci pro vizualizaci posloupnosti vzniku kresby a hodnocení její komplexnosti. Dále také vyhodnocuje časový průběh kresby. V poslední části bakalářské práce je statistické vyhodnocení spočtených parametrů a je navržen normativ.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.